Brit: Pet food Oscar pro českou značku Brit

27-01-2014   •      

Český výrobce superprémiových krmiv značky Brit, společnost VAFO PRAHA, reprezentoval na konferenci Global PETS Forum, kde získal hlavní ocenění světové úrovně. Cenu každoročně uděluje prestižní B2B magazín PETS International na základě nezávislého hodnocení odborníků z Nizozemska. Global PETS Forum Award 2014 je jakýmsi Oscarem v byznysu pro domácí mazlíčky. Světovým králem pro rok 2014 se stala rodinná firma z Chrášťan u Prahy.

20 let značky Brit
Roční obrat 48,5 milionů EUR
Roční obrat 48,5 milionů EUR
Roční produkce 48 tisíc tun krmiva
82 zaměstnanců
3 moderní továrny
Export do 50 zemí světa
Silná pozice na českém trhu

PETS International působí v oblasti potřeb pro domácí zvířata ve 136 zemích světa. Každoročně při příležitosti konference Global PETS Forum vyhlašuje soutěž, ve které jsou posuzovány otázky strategie, obchodně-partnerské vazby, marketing, flexibilita a adaptace na nové podmínky. Letošním tématem konference byla budoucnost oboru a jak se na ni připravit volbou správné strategie. Ze všech světových uchazečů byla cena udělena poprvé české společnosti. V Amsterodamu si ji osobně převzal majitel VAFO PRAHA Pavel Bouška.

Firma v soutěži mimo jiné představila i svůj projekt Brit Training Snack&Tips, který nyní startuje na hlavních trzích Evropy. Tento unikátní koncept kombinuje produkt a službu pro spotřebitele. Brit Training Snack je produktová řada pamlsků navržená speciálně pro výcvik psů. Pomocí QR kódu na obalu, přes web či mobilní aplikaci má zákazník přístup do vícejazyčného tréninkového programu. Uživatelé také mohou nahrávat a sdílet vlastní videa z výcviku. „Pomocí tohoto edukativního nástroje chceme podpořit odpovědný a správný přístup k výchově a společnému soužití se psem,“ představuje nový koncept Pavel Bouška.

Společnost získala ocenění také na základě pet-friendly přístupu a podpory chovatelství. Pavel Bouška říká: „I přes poměrně dynamický růst stále zůstáváme rodinnou firmou a naše práce je pro nás koníčkem. Naší základní filozofií je výroba kvalitních krmiv s důrazem na zdraví a kondici zvířat.“ Proto například všechny používané komponenty pocházejí z Evropské unie s výjimkou jehněčí moučky dovážené z Nového Zélandu. V případě obilnin a drůbežích surovin firma preferuje lokální dodavatele. Stejně tak u obalového materiálu, který by jinak byl levnější z asijského dovozu.

V minulém roce společnost investovala do softwaru, výrobních technologií, ale i skladovacích kapacit. Nedaleko svého největšího závodu v Chrášťanech u Prahy vybudovala centrální sklad o kapacitě 20 tisíc paletových míst. Již za první měsíc se ukázala vysoká účinnost logistického kroku – došlo k nárůstu vyexpedovaných kamionů o 25 % a navýšení obratu o 32 %.

Společnost VAFO PRAHA se zabývá vývojem, výrobou a distribucí krmiv pro psy a kočky už 20 let. V roce 2013 vyprodukovala 48 tisíc tun krmiva s obratem 48,5 milionů EUR. Pro představu se jedná zhruba o 2 400 plných kamionů. Výrobu zajišťuje 82 zaměstnanců ve třech moderních závodech. Zhruba 30 % produkce připadá na český trh a Brit tak patří k tuzemským lídrům v oblasti pet foodu. Zbylých 70 % tvoří úspěchy ve sféře zahraničního obchodu na evropských i exotických trzích: značka Brit je zastoupena ve Skandinávii, Polsku, Německu, Francii, Pobaltí, Rusku, ale třeba i v Malajsii – celkem v 50 zemích světa.

Datum vydání Název Stáhnout DOC Stáhnout ZIP
27/1/2014 Tisková zpráva – Brit DOC -
27/1/2014 Fotky – Brit - ZIP