Brit: Interzoo 2012 – Vyhrazeno pro domácí mazlíčky

28/05/2012 Press, VAFO Brit -

Vzrůstající zájem o domácí mazlíčky se odrazil na návštěvnosti mezinárodního obchodního veletrhu Interzoo, který se už tradičně konal v Norimberku. Slavnostně jej ve čtvrtek zahájila bavorská ministryně pro právo a ochranu spotřebitelů Beate Merk. Ta se podle svých slov těšila na letošní ročník a množství novinek, vystavovatelů, ale i návštěvníků. Jejich počet ji rozhodně nemohl zklamat. Zúčastnili se nejen zástupci světového PET foodu, ale i firmy produkující zvířecí pelíšky, hračky, potřeby pro úpravu srsti, ale i výkonné vysavače. Rozhodně se bylo na co dívat.


Podle starosty Norimberku, Ulricha Malyho, PET odvětví roste navzdory vleklé ekonomické krizi: „Majitelé domácích mazlíčků nejsou ochotní dělat v kvalitě krmiv pro domácí mazlíčky a dalších propriet kompromisy, takže to je jeden z ekonomických motorů.“ Snaha prosadit se v silném konkurenčním prostředí zvýšila zájem vystavovatelů, zároveň ale došlo oproti loňsku k nárůstu návštěvníků, kteří přišli na Interzoo „nakupovat“.

Hans-Jochen Büngener, předseda veletrhu Interzoo vyjádřil uspokojení nad zvyšující se kvalitou péče nejen o čtyřnohé mazlíky. „Přestože je PET odvětví primárně zdrojem výdělku, je zároveň součástí významného socializačního procesu pro děti, seniory, ale i sociálně ohroženou mládež, jak potvrdily sociologické studie.“ Jeho slova potvrzuje i Norbert Holthenrich, prezident Asociace obchodu s potřebami pro domácí mazlíčky (ZZF) s tím, že produkce PET potřeb se rozšiřuje po celém světě: „Domácí zvíře se stává právoplatným členem rodiny. Vyšší standardy v péči o domácí mazlíčky jsou ale i zdrojem pomoci pro potřebná zvířata po celém světě.“ Nezajímavé rozhodně nejsou studie Univerzity v Göttingenu, podle kterých jen v Německu zaměstnává PET odvětví na 100 tisíc lidí (ve sféře veterinářů, prodavačů, logistiků aj.).

Veletrh Interzoo přilákal i české firmy a obchodníky. Obchodní zástupce českého výrobce superprémiových krmiv značky Brit, Ing. Tereza Kosinová, shrnula zkušenosti společnosti z veletrhu: „Interzoo je unikátní příležitostí, jak se setkat se stávajícími zákazníky a oslovit nové z celého světa. Před dvěma lety jsme prostřednictvím na tomto veletrhu získaných kontaktů pronikli na trh jihovýchodní Asie a česká krmiva se tak prodávají v Malajsii, Indonésii či Singapuru. Svou roli na úspěchu obchodu zde hraje i neformální atmosféra.“

Kromě krmiv, výživových doplňků, obojků nebo pelíšků pro kočky a psy, veletrh pokrýval i potřeby pro akvaristiku či chov hlodavců. Mezi produktovými novinkami jednotlivých firem se objevily i originální propriety jako psí známka s unikátními QR kódy nebo třeba hračka pro kočky s časovačem spuštění. Stejně tak stylové pelíšky a designové boudy pro psy dokazují, že PET odvětví stále nedosáhlo svých limitů. To ovšem dokazuje i produkce veletrhu, na letošním ročníku již probíhala upozornění na ročník následující – Interzoo 2013.

Datum vydání Název Stáhnout DOC Stáhnout ZIP
28/5/2012 Interzoo 2012 – TZ DOC
28/5/2012 Interzoo 2012 – fotky ZIP

Vstup do diskuze